تبلیغات
عمومی - 7 توصیه تا وزن کمتر
 
عمومی
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : حمیدرضا
نویسندگان
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
آمار نشان می‌دهد از 80 درصد افراد چاقی که تصمیم به کاهش وزن می‌گیرند 58 درصد معتقدند که موفق نخواهند شد لاغر شوند. به یاد داشته باشید چاقی می‌تواند احتمال ابتلا به ناراحتی‌های قلبی، دیابت، پرفشاری خون و... را افزایش دهد. در ضمن تحقیقات سال 2008 میلادی لانست نیز نشان داده بین چاقی و 20 نوع سرطان از جمله سرطان آندومتر و سرطان بیضه رابطه‌ وجود دارد. از شما می‌خواهیم هیچ یک از وعده‌های غذایی خود را حذف نکنید.

تنها در کنار آنها به این 8 توصیه عمل کنید.

1. صبحانه را شاهانه بخورید.

نتایج تحقیقاتی که در انگلیس روی 6764 زن و مرد 40 تا 75 ساله انجام شده است، نشان می‌دهد کسانی که بیشترین میزان کالری روزانه خود را در وعده صبحانه دریافت می‌کنند، وزن متعادل‌تری دارند. این به آن معنی است که از میان 3 وعده اصلی غذای روزانه، صبحانه مهم‌ترین است، پس آن را کامل بخورید.

2. در رستوران، قبل از سفارش دادن، اطلاعات به دست آورید

وقتی به رستوران می‌روید، قبل از آنکه سفارش دهید از گارسون در مورد نحوه پخت غذا سوال کنید. برای مثال، اگر در منو نوشته شده «ماهی قزل‌آلا» بپرسید ماهی کبابی است یا سرخ شده. فراموش نکنید انواع سس‌ها هم که به غذای شما افزوده می‌شوند کالری بالایی دارند، پس تا حد ممکن به سالاد خود سس نیفزایید.

3. مصرف نمک را تا حد ممکن کاهش دهید

طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه هلسینکی افزایش میزان چاقی در آمریکا رابطه مستقیمی با افزایش مصرف نمک در این کشور دارد. بررسی‌ها نشان داده است مصرف سرانه مردم آمریکا بین سال‌های دهه 1980 تا 1990 میلادی حدود 55 درصد افزایش داشته است. جالب است بدانید مصرف نمک و تشنگی ناشی از آن مردم را به سمت مصرف نوشیدنی‌های قنددار جلب می‌کند و همین امر خود سبب چاقی می‌شود.

4. کالری مصرفی روزانه را حساب کنید

در صورتی که تمامی مواد غذایی که در بشقاب غذای‌تان هست را ببینید و در حین خوردن به میزان کالری هر یک فکر کنید، لاغر شدن آسان می‌شود. در این حالت خواه ناخواه بشقاب پر غذایی را جلوی تلویزیون فورا تمام نمی‌کنید.

5. غلات کامل مصرف کنید

طبق تحقیقاتی که در سال 2008 میلادی توسط پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد، مصرف غلات کامل مانند نان جو و برنج قهوه‌ای نه تنها بر کاهش وزن و آب شدن چربی‌های ناحیه دور کمر تاثیر می‌گذارد، بلکه از التهاب عروق خونی و بروز انواع ناراحتی‌های قلبی هم پیشگیری می‌کند.

6. بین مصرف و سوزاندن انرژی تعادل ایجاد کنید

چند بار در هفته ورزش می‌کنید؟ آیا می‌دانید در روز چه‌قدر کالری مصرف کرده‌اید و در یک جلسه ورزشی چه‌قدر سوزانده‌اید؟ توصیه ما به شما این است که به کمک یک متخصص تغذیه و یک متخصص طب ورزش میزان کالری مصرفی روزانه و میزان کالری که در جلسات ورزشی می‌سوزانید را محاسبه کرده و بین آنها تعادل ایجاد کنید.

7. تلویزیون را خاموش کنید

تحقیقات اخیر مرکز Disease control & prevention آمریکا نشان داده است افرادی که 4 ساعت یا بیشتر در روز تلویزیون نگاه می‌کنند یا پشت رایانه می‌نشینند بیش از سایرین در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند، پس تلویزیون را خاموش کرده و کمی تحرک داشته باشید.

داستان کوتاه : دختر و پسر عاشق

پسری یه دختری رو خیلی دوست داشت که توی یه سی دی فروشی کار میکرد. اما به دخترک در مورد عشقش هیچی نگفت. هر روز به اون فروشگاه میرفت و یک سی دی می خرید فقط بخاطر صحبت کردن با اون... بعد از یک ماه پسرک مرد... وقتی دخترک به خونه اون رفت و ازش خبر گرفت مادر پسرک گفت که او مرده و اون رو به اتاق پسر برد... دخترک دید که تمامی سی دی ها باز نشده... دخترک گریه کرد و گریه کرد تا مرد... میدونی چرا گریه میکرد؟ چون تمام نامه های عاشقانه اش رو توی جعبه سی دی میگذاشت و به پسرک میداد!!! 

آشنایی با تنها دختر دریانورد ایرانی

زهرا سالاریه، تنها دختر دریانورد ایرانی است كه با 23 سال سن در شهرستان بوشهر زندگی می كند.زهرا سالاریه، تا 16سالگی شنا کردن بلد نبوده. همه ی تصوری هم که از دریا داشته، همان تصویری بوده که همه دارند. اما چند اتفاق ریز و درشت باعث شده است که فکر زدن به دریا در ذهنش جوانه بزند و او را وارد فصل عجیبی از زندگی کند. زهرا از 15 سالگی مجبور شده است که کار کند. در آن زمان خیاطی می کرده و اتفاقا خیاط ماهری هم بوده، به خاطر همین یک روز دنبال یک آگهی استخدام خیاط ضخیم دوزی وارد شرکتی می شود که جلیقه نجات می دوختند. کار کردن در همان شرکت هم بوده که باعث می شود زهرا با شرکت هایی که ناخدا و قایقران تربیت می کردند و به آنها گواهینامه قایقرانی می دادند آشنا شود.

http://shareimage.org/images/udmei06vlf05d27zhhtt.jpg

بعد از آشنایی هم تمام تلاش خودش را می کند که در این کلاسها شرکت کند. اما مشکلی که وجود داشته این بوده که در هیچ کدام از این کلاسها ثبت نامش نمی کردند، چون اصلا اولین بار بوده که یک دختر آنهم در سن 16 سالگی چنین درخواستی داشته. به هر حال عدم استقبال این شرکت ها باعث نمی شود که زهرا نا امید شود، در عوض کلی پرس و جو می کند و متوجه می شود که قانونی که اجازه ندهد یک دختر دراین کلاسها شرکت کند وجود ندارد و با همین برگ برنده در کلاس ها شرکت می کند.

http://shareimage.org/images/584q47is3d74owc7nox.jpg

خودش می گوید درس های تئوری کلاسها خیلی سخت بوده اند و دانستن زبان انگلیسی در حد رفع نیاز هم اجباری بوده، به خاطر همین هم زهرا مجبور می شود روزها کار کند و شبها درس بخواند تا از کلاسها عقب نماند. اما نکته سخت تر قضیه کلاس های عملی بوده .اینطور که معلوم است هدایت یک قایق با آن چیزی که در فیلم ها می بینیم خیلی فرق دارد

به خاطر همین هم زهرا مجبور شده برای اینکه بهانه ای دست کسی ندهد، هر چیزی را که قابل یاد گرفتن است از طریقه وارد شدن به قایق گرفته تا تعمیر موتور و 70 مدل گره ملوانی جور واجور به طنابهایی که دو برابر خودش وزن داشتند را یاد بگیرد و در امتحان پایان دوره شرکت کند.روز امتحان هم سخت ترین امتحان آن دوره را از زهرا گرفته اند و دست آخر گواهینامه ناخدای قایقران را گذاشته اند کف دستش. بعد از آن هم زهرا دوره های دیگری را که به کارش ربط داشته گذرانده و گواهینامه های جور واجور را گرفته". بر اساس این گزارش زهرا سالاریه، 5سال است که بعد از گرفتن گواهینامه های قایقرانی و ناخدای قایقران رسما دریانورد شده و هر روز، چند ساعت از زندگی اش ر روی دریا می گذراند و از بوشهر به خارک می رود.